معرفي حرفه ي پرستاري در كانادا
 
درباره وبلاگ


سلام علی هستم در این وبلاگ از سعی و تلاشم در راه رسیدن به آرزوهام براتون می نویسم می خوام تو این مدت حسم رو با شما به اشتراک بذارم
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها
  • ردیاب جی پی اس ماشین
  • ارم زوتی z300
  • جلو پنجره زوتی

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مهاجرت به ساحل ماسه های طلایی و آدرس alisanta.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 23
بازدید کل : 17864
تعداد مطالب : 19
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



مهاجرت به ساحل ماسه های طلایی




اگر می خواهید به عنوان پرستار در کانادا مشغول به کار شوید شناخت نظام بهداشت و سلامت این کشور یک الزام است.

اگر می خواهید اقامت کانادا را داشته و به عنوان پرستار در  کانادا مشغول به کار شوید شناخت نظام بهداشت و سلامت این کشور یک الزام است.در این مطلب، سازمان کلی این نظام را بررسی خواهیم کرد.

نظام بهداشت و سلامت کانادا به صورت عمومی تامین می شود و منبع اصلی آن مالیات است .مالیات به صورت ایالتی جمع آوری شده و سپس طبق نظام فدرال دوباره  میان ایالت ها توزیع می گردد.اما ، استفاده از خدمات بهداشتی  برای عموم رایگان نیست مگر اینکه تحت پوشش بیمه ی پزشکی قرار بگیرید.فراهم آوردن خدمات بیمه پزشکی در تمامی ایالت ها اجباری است.

پزشکان کانادا خویش فرما هستند و در مطب های خود مشغول به کار هستند.دستمزد خدماتی که پزشکان  به بیمارستان ها  ارائه می دهند  طبق قوانین نیروی کار و مذاکرات صنفی با دولت تعیین شده است.

پرستاران دارای اقامت کانادا  عضو نظام عمومی بهداشت و سلامت کانادا محسوب می  شوند،به عنوان کارمند بیمارستان ها و مراکز بهداشتی مشغول به کار هستند و دستمزد آنها از طریق بودجه ی ایالتی تامین می شود.اگرچه،دستمزد پرستاران نیز در هر ایالت تابعی از فعالیت اتحادیه های صنفی آن ایالت است.در هر ایالت کالج پرستاری آن ایالت مسئول ثبت پرستاران و نظام مند کردن این حرفه است.

این کالج ها وظایف آموزشی ندارند و فقط مسئول نظام مند کردن حرفه ی پرستاری در آن ایالت هستند.تمام مراحل ارزشیابی،ثبت و اشتغال پرستاران به صورت ایالتی هماهنگ میشود .

آزمون RN   به صورت مرکزی توسط اتحادیه ی پرستاران کانادا طراحی شده و به صورت ایالتی برگزار می شود.در کبک انجمن پرستاران کبک تمام این وظایف را بر عهده دارد و آزمون تخصصی آنها با RN  متفاوت است.

بدون ثبت در هیچکدام از ایالت ها نمی توانید از عنوان پرستار استفاده کنید و اشتغال به عنوان پرستار غیر قانونی است.بعد از ثبت در هر کدام از ایالت ها اگر خواستید منتقل شوید می توانید با پرداخت هزینه ای در ایالت جدید مجوز بگیرید.

منبع : موسسه ی کارسازان آریان پارس



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







شنبه 14 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 15:38 ::  نويسنده : علی