"نگاهی به شهر مونترال"
 
درباره وبلاگ


سلام علی هستم در این وبلاگ از سعی و تلاشم در راه رسیدن به آرزوهام براتون می نویسم می خوام تو این مدت حسم رو با شما به اشتراک بذارم
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها
  • ردیاب جی پی اس ماشین
  • ارم زوتی z300
  • جلو پنجره زوتی

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مهاجرت به ساحل ماسه های طلایی و آدرس alisanta.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 22
بازدید کل : 17863
تعداد مطالب : 19
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



مهاجرت به ساحل ماسه های طلایی




مونترال یکی از شهرهای مهم اقتصادی کشور کاناداست که در ایالت کبک واقع شده است.

مونترال یکی از شهرهای مهم اقتصادی کشور کاناداست که در ایالت کبک واقع شده است.این شهر از لحاظ تولید ناخالص ملی در بین شهرهای کانادا در ردیف دوم قرار دارد.بسیاری از افرادی که دارای مجوز اقامت کانادا و زندگی در کانادا هستند این شهر را برای زندگی انتخاب می کنند.

جمعیت آن در ۲۰۰۴ میلادی ۱,۸۱۲,۸۰۰ در مرکز و در حومهٔ شهر ۳,۶۰۷,۰۰۰ نفر بوده‌است.

 

مونترال از مراکز مهم بورس و سرمایه گذاری کاناداست و صنایع هوا و فضا،الکترونیک،مخابرات و صنایع دارویی در این شهر، مراکز و شرکتهای بزرگی را به خود اختصاص داده اند.

دانشگاه مونترال از قدیمی ترین دانشگاه های کاناداست که هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان برتر دنیا را به خود جذب می کند.

با دسترسی به شش دانشگاه و دوازده کالج در شعاع ۸ کیلومتری، مونترال دارای بیشترین تمرکز دانشجویان تحصیلات عالیه در بین شهرهای اصلی آمریکای شمالی می‌باشد (تعداد ۴٫۳۸ دانشجو به ازای ۱۰۰ شهروند که در تعقیب آن بوستون با ۴٫۳۷ دانشجو به ازای هر ۱۰۰ شهروند می‌باشد).مونترال چهار دانشگاه اصلی دارد که دو دانشگاه آن انگلیسی زبان و دو دانشگاه آن فرانسه زبان است.

 

مونترال مرکز صنعت فیلم سازی کاناداست و به همین دلیل مونترال را مرکز فرهنگی کانادا می نامند.شهر مونترال مرکز فرهنگی و اقتصادی ایالت کبک و شهر کبک سیتی مرکز سیاسی کبک است.

از لحاظ آماری ،مونترال در جذب تازه واردین به کانادا در ردیف ونکور و تورنتو قرار دارد.

از لحاظ جغرافیایی مونتریال در شرق کانادا در جنوب غرب استان کبک قرار دارد. مونترآل در ۵۳۹ کیلومتری شمال شرقی تورنتو و در ۱۹۰ کیلومتری شرق اتاوا قرار دارد.مشهور است که مونترال تنها شهر دنیاست که در آن خورشید از جنوب طلوع می کند! دلیل این گفته این است که اهالی مونترال از یک قطب نمای نا متعارف برای جهت یابی استفاده می نمایندد (ازرودخانه و کوه در جهت یابی استفاده می کنند).آنها رودخانه ی سنت لورانس را جنوب در نظر می گیرند و کوه رویال را شمال.در حقیقت جهتی که بر اساس این جهت یابی شرق منظور می شود در اصل شمال این ایالت است.این جهت یابی از قدیم مرسوم بوده و حتی در نقشه ها ی محلی وبزرگراهها از آن استفاده می شود.

شهر مونترال محل برگزاری فستیوال های بسیاری است که این شهر را به یک جاذبه ی گردشگری تبدیل کرده اند.برخی از فستیوال های معروف مونترال را نام می بریم:

 

فستیوال جهانی فیلم مونترال: در شهریور ماه برگزار می گردد و تمامی فیلم ها و کارگردان ها می توانند فیلم خود را در این فستیوال شرکت دهند.

 

 

فستیوال بین المللی موسیقی جاز مونترال: در تیر ماه برگزار می شود.به دلیل برگزاری برنامه های اجرای موسیقی در سطح شهر ، در برخی خیابانها ترافیک شدید بوجود می آید.برخی کنسرت ها رایگان هستند و برای برخی دیگر باید بلیط تهیه کرد.

 

 

جشنواره ی بین المللی آتش بازی مونترال:در La Ronde amusement park برگزار می شود و علاوه بر آتش بازی محل برگزاری کنسرتهای موسیقی نیز می باشد.

 

همانطور که گفته شد مونترال یکی از شهرهایی است که تازه واردین بسیاری را به خود جذب می کند.علت اصلی پدیده این است که با وجود اینکه مونترال از لحاظ اقتصاد بسیار پیشرفت داشته و یک کلان شهر به حساب می آید هزینه ی زندگی در این شهر از شهر های بزرگ دیگر پایین تر است.

آب و هوای مونترال مانند آب و هوای اتاواست.همانطور که در جدول زیر میبینید ژانویه سردترین فصل سال است و در سردترین حالت دمای هوا به 6 درجه زیر صفر می رسد.ژولای گرمترین ماه سال است و حداکثر دما در این ماه 26 درجه بالای صفر است.

ماه

میانگین حداکثر دما-سانتیگراد

میانگین حداقل دما-سانتیگراد

میانگین ساعات روشن روز

ژانویه

6-

15-

3.3

فوریه

4-

13-

4.4

مارس

2

7-

5.1

آوریل

11

1

5.8

می

19

8

7.4

ژوئن

24

13

8.2

ژولای

26

16

8.8

آگوست

25

14

7.8

سپتامبر

20

9

5.8

اکتبر

13

3

4.5

نوامبر

5

2-

2.9

دسامبر

2-

10-

2.6

Source: http://www.livingin-canada.com/canadian-climates.html,2011

هزینه ی مسکن را در مونترال با دیگر شهرهای کانادا مقایسه کنید:

 

شهر

 

میانگین اجاره خانه در ماه-آپارتمان دوخوابه

 

میانگین قیمت خانه

 

مونترال

 

656دلار

 

258,028

 

ونکوور

 

1124دلار

 

593,767

 

اتاوا

 

995دلار

 

290,483

 

 

www.immigration-quebec.gouv.qc.ca,2010

Source:

 

حداقل در آمد در مونترال هم اکنون 9 دلار و 50 سنت در ساعت است.اگرچه ،حداقل درآمد در مشاغل گوناگون متفاوت است.در جدول زیر میانگین درآمد بسیاری از مشاغل ذکر شده است.

شغل

میانگین درآمد در مونترال(دلار کانادا)

پرستار

27.75

مهندس مکانیک

30

تکنسین عمران

19

دستیار دندانپزشک

12

مددکار اجتماعی

27.50

میکروبیولوژیست

17.82

کارشناس تغذیه

26.75

تکنسین علوم آزمایشگاهی

23

مهندس کامپیوتر

34.50



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







جمعه 13 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 11:19 ::  نويسنده : علی